سیستمهای کنترل و نظارت

به طور روز افزون، تجهیزات ابزار دقیق و کنترل و نظارت در صنایع تولیدی مختلف بکار گرفته می شود تا پروسه تولید و سیستمهای نظارتی و IT مرتبط به آن، از ثبات عملکرد، پایداری و امنیت بیشتری برخوردار گردند. اما ثبات و امنیت خود این سیستمها منوط به برخورداری از سیستم تغذیه ای مطمئن و پایدار است. نوع بار در سیستمهای مدرن پیچیده بوده و نیازمند سیستم تغذیه متناسب با خود است. انتخاب سیستم UPS متناسب با بارهای حساس از اهمیت بسیاری برخوردار است تا ایمنی و بهره وری لازم را در پروسه تولید و صنعت، تضمین کند، ضمن آنکه حفاظت و عملکرد خود سیستم تغذیه UPS نیز در نظر گرفته شود. اجزای اصلی تغذیه UPS برای سیستمهای کنترل و نظارت و ابزار دقیق بدین شرح است:

تجهیزات UPS
واحد توزیع و انشعاب (تابلو برق) PDU
بانک باطری
سیستم کنترل و نظارت
با توجه به نوع بار مصرفی، بارهای حساس در صنایع و سیستمهای مدرن تولید به دسته های زیر تقسیم می شوند:

ابزار دقیق: مانند ماشینهای SMT (مونتاز برد) و ماشینهای بسته بندی قطعات الکترونیکی
سیستم های مدیریت پردازش (Process): مانند سیستمهای DCS-Distributed Control System و PLC
سیستمهای IT: مانند ERP و PLM

 ATS که یک سویچ انتقال اتوماتیک است، انرژی برق شهر یا ژنراتور را به PDU واحد توزیع قدرت می رساند و امکان انتخاب برق ورودی سیستم را بنا به شرایط و نیاز کاربر فراهم می کند. بطور کلی، توصیه می شود متقاضیان سیستمهای تغذیه UPS، بارهای صنعتی خود را از بارهای سیستمهای IT پروسه تولید و بخش اداری، مجزا نگه دارند و تجهیزات ابزار دقیق توسط سیستم UPS موازی (Redundant) تغذیه شوند.

   با لحاظ حالات و شرایط مختلف، سیستم IT هر مجموعه می تواند با UPS تجهیزات ابزار دقیق و نظارت دیگر تغذیه شود و یا خود دارای UPS مجزا باشد. همانند تجهیزات کامپیوتری و شبکه، بارهای مصرفی این دسته از صنایع نیز روز به روز توسعه و تنوع می یابد و انتخاب سیستمهای UPS ماژولار توسعه پذیر در آنها مزیت بسیار مهمی به حساب می آید.

شرکت روش اندیشه مطلق با افتتاح اولین فروشگاه انلاین بایمن کالا درایران لطفا وارد سایت بایمن کالا شده و انلاین محصولات خود را با خیال راحت خریداری کنید (لینک سایت

 
شما با خرید بیشتر یک میلیون تومان از فروشگاه انلاین بایمن کالا کد هدیه 10% تخفیف دریافت خواهید کرد برای رفتن به فروشگاه روی تصویر زیر کلیک کنید شرکت روش اندیشه مطلق
 
دوربین مداربسته اهواز

دوربین مداربسته اهواز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.