چگونه دوربین مداربسته AHD کیفیت راتغییر داد ؟

دوربین مداربسته های HD جدید با نام دوربین مداربسته آنالوگ نام گذاری شده اند به نام AHD  که در این نوع دوربین ها به علت اینکه به لحاظ هزینه ای مناسبند و سرعت و ذخیره انتقال و ارسال تصاویر برای کاربران موقعیت های بسیار ایده آلی را فراهم آورده است.

هم اکنون قصد داریم که به بررسی این فناوری بپردازیم .و در مورد علت پیدایش این نوع دوربین ها به اختصار بپردازیم .

ابداع دوربین مداربسته AHD توسط کمپانی Nextchip می باشد.

در ابتدا سنسورهای AHD کیفیتی و رزولوشنی در حد ۱ مگاپیکسل را داشتند .اما Nextchip قادر به این شده که تا سنسور ۲ مگاپیکسلی را هم باقیمتی مناسب وارد عرصه ی بازار کند .

کاربرد این سیستم درسیستم های حفاظتی در جلوگیری ازارتکاب جرم در کاربردهای صنعتی و کنترل ترافیک و امنیت نقل و انتقال  می باشد.

یکی از پیشرفت ها نسبت به گذشته این بوده که به علت کیفیت پایین وضوح تصاویر مشکل بزرگی در ذخیره سازی و ضبط تصویر وجود داشته و مدت ها باید بر روی آن وقت می گذاشتید تا به هدف مورد نظر دست یابید که بسیار زمان بربود اما با پیشرفت های اخیر در این زمینه ذخیره سازی دوربین های مداربسته نسبت به قبل بهتر شده وحتی شما می توانید با هرظرفیتی که مد نظرتان است  اقدام به ضبط تصاویر نمایید از دیگر مزایای دوربین مداربسته AHDقیمت ارزان تنوع گسترده و سادگی نصب آن می باشد.

پیشرفت در بخش کیفیت این سیستم ها تنها حسن این سیستم ها محسوب نمی شود و حتی پیشرفت های شایان ذکری  در زمینه ی تجهیزات و بخش نرم افزاری هم وجود داشته  است.حتی تا این حد که دستاورد هایی در زمینه ی تشخیص حمله و شناسایی افراد مظنون و حتی شناخت نحوه ی راه رفتن این افرد  ردیابی شده است. سیستم پیشرفته ی دوربین مدار بسته به شما کمک می کند تا هرچه سریعتر به هدف نهایی خود دست یابید.ضمن اینکه کلی هم در بخش زمان برای شما صرفه جویی خواهد شد در ارتباط با شناسایی و تشخیص صدا اینطور به شما کمک میکند که شما را بسیار سریع از وجود خطرات احتمالی باخبر میکند مثل شنیدن صدای شلیک اصلحه و شکستن شیشه واین قبیل خطرات به سرعت شناسایی می شود و توسط سیستم هشداری شما را از وجود خطرآگاه می کند.

دوربین مدار بسته قادر به شناسایی و تشخیص چهره هم می باشد. سیتم دوربین  در ردیابی مظنون هم کمک بسیار زیادی داشته طوری که می توان گفت چهره های افراد بر اساس ویژگی های ظاهری فرد توسط این سیستم  شناسایی می شود.

مزیت دیگر این سیستم سرعت انتشار و پخش اطلاعات می باشد.

طریقه انتقال تصاویر در دوربین مدار بسته :

در دوربین مداربسته برای انتقال صوت و تصویر از پروتکل های آی پی استفاده می شودکه این سیستم قابلیت کاربرد در شبکه را دارد درصورتیکه برای انتقال تصاویر نخواهیم از این سیستم استفاده کنیم  باید یک زیر ساخت مستقل ایجاد شود.مثل لینک وایرلس و اگر هم فواصل دور مد نظرتان است ازخط تلفن یا  فیبر نوری استفده کنید .با استفاده از اینترنت تصاویر انتقال یافته و کاربر از هر جای دنیا که باشد میتواند تصاویر را بر روی کامپیوتر و یا مرورگر و یا حتی تلفن همراه مشاهده نماید.

در دوربین مداربستهAHD

امکان ارسال تصاویر توسط بهترین کابل های مصرفی می باشد و از آنجایی که دردریافت تصاویر کوچکترین تغییری لحاظ نمی شود بنابراین دارای بالاترین کیفیت تصویری هستند. از مزیت های بسیار عالی این کابل می توان اشاره داشت به عدم تاخیر در زمان دریافت تصاویر .طوری که در این دوربین مداربسته AHD  فاصله ی برداشت و دریافت تصویر همزمان و برابر است .

سنسورهای دوربین مداربسته AHD  قابلیت سویچ شدن را دارند و پس از سویچ شدن به حالت فیلمبرداری می توانند به راحتی به DVR متصل گردند که DVR   هم امکان انتقال و دریافت تصاویر AHD را به صورت همزمان دارد.طبق پیشرفت های اخیر در تکنولوژی اساس کاراین نوع از دوربین مداربسته براساس کد گذاری تعریف شده که امکان دریافت حجم بالایی از اطلاعات را دارند. و در این راستا نیز می توانند تصاویر با کیفیت را ایجاد نمایند.

رزولوشن تصاویردر این نوع دوربین مداربسته  بر اساس بهبود و پیشرفت توسعه و فناوری ۲ مگاپیکسل است .

در دوربین مداربسته AHD قابلیت استفاده از کابل های RG59 , RG60وجود دارد . که از نقاط قوت آنها می توان اشاره داشت به کیفیت کابل های مصرفی که محدودیتی برای آنها وجود ندارد.

به لحاظ قیمیتی هم این نوع دوربین  بسیار به دوربین مدار بسته آنالوگ شباهت دارد.

طریقه ی نصب دوربین مداربسته در این نوع ازدوربین ها از طریق کابل کواکسیکال به دستگاه DVR   می باشد. نهایت برد مسافتی که برای کابل کشی این نوع از دوربین تعریف شده است نهایتا ۵۰۰ متر می باشد.

قابلیت انتقال تصویر به صورت مستقیم به Tv از طریق این نوع دوربین  امکان پذیر نمی باشد.

 
شما با خرید بیشتر یک میلیون تومان از فروشگاه انلاین بایمن کالا کد هدیه 10% تخفیف دریافت خواهید کرد برای رفتن به فروشگاه روی تصویر زیر کلیک کنید شرکت روش اندیشه مطلق
 
دوربین مداربسته اهواز

دوربین مداربسته اهواز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.