دوربین مدار بسته مورد استفاده در اماکن مختلف

دوربین مدار بسته، به دوربین هایی گفته می شود که در محل ثابتی نصب شده و تصاویر را همزمان به یک ویا چند محل که از قبل بر روی دستگاه مرکزی تنظیم شده ارسال می کنند. دوربین مداربسته یا cctvبرگرفته از کلمه closet circuit television می باشد. دوربین مداربسته به عنوان امنیت فیزیکی و اغلب به عنوان ناظر و مانیتورینگ امنیتی در امکان مختلف استفاده می گردد. می توان گفت اولین دوربین مدار بسته یا به عبارتی سیستم مدار بسته را شرکت آلمانی زیمنس جهت نظاره کردن چگونگی پرتاب موشک در سال ۱۹۴۲ ابداع و نصب کرد.

کارکرد اصلی دوربین مدار بسته همانطور که اعلام شد جهت امنیت و حفاظت می باشد و به معنای مشاهده مکان ویا محیط از راه دور. اما کاربردهای دیگر مانند استفاده در ارتباطات رادیویی، کاربردهای نظامی، ترافیک و… را نیز می توان از آن نام برد. برای مثال استفاده در صنایع امنیتی نظامی و ترافیکی در جاده برای کنترل سرعت و تخلفات رانندگی و یا استفاده در مکان های مهم جهت رویت و بازبینی مجرمین استفاده می گردد و یا در کارخانه های صنعتی و کارگاهی برای اینکه کل پرسنل و تجهیزات را همزمان و یکجا بازدید نمایند تعبیه شده که دراین صورت اتاقی به نام اتاق کنترل وجود دارد و پرسنلی به طور تمام وقت به بازبینی تمام قسمت ها می پردازند ویا دوربین هار حرارتی در نیروگاه های اتمی برای مشاهده تمام وقت خط تولید قرارداده شده تا عیوب ایجاد شده در دستگاه و یا از کارافتادگی آن دیده شود.

انواع دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته را می توان از نظر سیگنال، شکل ظاهری و کاربرد آن، پوشش و قاب آن به انواع مختلف تقسیم بندی نمود از نظر نوع سیگنال می توان دوربین های مداری بسته را به سه نوع دوربین های آی پی یا تحت شبکه ای، دوربین های دو منظوره و دوربین های آنالوگ تقسیم بندی می گردد. از نظر شکل و کاربرد متناظر آن، به دوربین های dome، دوربین های مینیاتوری، دوربین های صنعتی، دوربین های مادون قرمز، دوربین های چرخشی ( اسپید دام) می باشند. از نظر پوشش و قاب تشکیل دهنده رده بندی آن شامل، دوربین مدار بسته های مخفی، دوربین های قاب فانتزی، دوربین ضد آب قاب بزرگ طبقه بندی می گردد.

 
شما با خرید بیشتر یک میلیون تومان از فروشگاه انلاین بایمن کالا کد هدیه 10% تخفیف دریافت خواهید کرد برای رفتن به فروشگاه روی تصویر زیر کلیک کنید شرکت روش اندیشه مطلق
 
دوربین مداربسته اهواز

دوربین مداربسته اهواز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.