لنز دوربین مداربسته

ساختار و عملکرد لنز دوربین مداربسته

چگونه بادوربین مداربسته میتوان میدان دید بهتری داشت؟بایک انتخاب مناسب لنز دوربین مداربسته ی با کیفیت به شما کمک می کند تا دیدی متفاوت برای خود ایجاد نمایید.

ساختار و عملکرد دوربین مداربسته کاملا همانند ساختار وعملکرد چشم می باشد همانطور که چشم  نور ورودی را دریافت می کند و تصویر بر روی شبکیه ایجاد می شود .لنز دوربین مداربسته هم همین طور عمل می کند منتها با کمی تفاوت که مربوط می شود به بخش پردازش اطلاعات در بخش های مرکزی.

وظایف لنز دوربین مداربسته :

۱.تنظیم زاویه ی دید

۲.دریافت نور

۳.تنظیم فوکوس بر تصویر

۴.ایجاد میدان دید وسیع و وضوح تصویر

تنظیم فوکوس بر تصویرهماهنگی دارد با میزان نور دریافتی پس از دریافت اطلاعات تصویری توسط لنز دوربین حال نوبت به پردازش این اطلاعات دربخش مرکزی دوربین می رسد.

انواع لنزهای دوربین مداربسته ی موجود در بازار 

لنزدوربین مداربسته ۲ نوع هستند یا ثابت اند که معمولا هزینه ی بسیار مقرون به صرفه ای دارند .

و یا لنز های تنظیمی که فاصله ی کانونی در آنها مطرح می باشد و مجهز به اهرم تنظیمی هستند.

در لنز ها ی  ثابت که فاصله با تصویر در تما شرایط یکسان است و در بعضی دیگر فاصله ی کانونی با تصویر را می توان تغییر داد.که به این نوع لنز ها لنزهای زوم گفته می شود. که به صورت خودکار کار می کنند.

در دوربین های مداربسته با حرکت لنز می توان فاصله را تا تصویر تنظیم نمود یعنی فاصله تا تصویر کاملا هماهنگی دارد با حرکت لنز و به میزان حرکت لنز تصویر به جلو یا عقب برده می شود.در حالیکه در چشم این تنظیمات توسط ماهیچه ی مژکی انجام می شود.پس با وجود شباهتهای ساختاری می توان به  اهمیت لنز انتخابی پی برد .

در بعضی از دوربین ها نیز سنسورهای حرکتی وجود دارد که می توان از طریق آنها به کمک عدد لنز فاصله ی تصویری را تخمین زد .

قابلیت تنظیم لنز توسط دیافراگم امکان پذیر است حال بسته به نور دریافتی بعضی از دوربین ها برای  دید در روز مناسبند و بعضی دیگر برای دید در شب مناسبند که این بستگی به انتخاب نوع لنز دوربین شما دارد. انتخاب لنز مناسب در سیستم های امنیتی یک رکن بسیار اساسی و مهم محسوب می شود چرا که توسط دریافت های لنز شما است که تصاویر دقیق و واضح تر دیده می شوند.

در مرحله ی بعد قصد داریم به کیفیت لنز دوربین مداربسته بپردازیم…

 
شما با خرید بیشتر یک میلیون تومان از فروشگاه انلاین بایمن کالا کد هدیه 10% تخفیف دریافت خواهید کرد برای رفتن به فروشگاه روی تصویر زیر کلیک کنید شرکت روش اندیشه مطلق
 
دوربین مداربسته اهواز

دوربین مداربسته اهواز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.