لنزهای دوربین مدار بسته

بر روی هر دوربین مدار بسته ای لنز قرار دارد و تاثیر قابل توجهی بر روی محیطی که دوربین در حال مانیتور آن است، دارد. نصب دوربین مدار بسته با لنز اشتباه می تواند سبب شود تا منابع ویدئویی دوربین استفاده چندانی نداشته باشند.

چیزی که شما باید در ذهن داشته باید این است که در هنگام خرید دوربین مدار بسته هرچند اندازه لنز دوربین کوچک تر باشد بر حسب mm   از لحاظ طیفی دامنه دید شما بیشتر است.

برای مثال، دوربینی با لنز ۵۰mm دارای دامنه دید باریکی است (اف ا وی) و قابلیت تمرکز بر روی اشیاء در فواصل دور زمانی که دوربین ها دارای لنز های ۳mm هستند دارای دامنه دید وسیع است و مناسب برای مانیتور کردن اشیاء در فاصله نزدیک است.

لنزهای متغییر در مقابل لنز های ثابت

لنزهای ثابت لنز هایی هستند که دارای مجموعه ای از طول تصویری هستند که شما آن ها را به صورت “اx” mm می بینید. این لنز ها تنها قابلیت دید افراد، اشیاء و محیط ها  را دارند که کمی دورتر از دوربین قرار دارند و کیفیت دید شما به جایی که شما دوربین مدار بسته را وصل کرده اید اثر می گذارد.

لنز های چند بعدی

این لنز ها لنزهایی هستند که با طول ظاهری که شما به صورت “mm”x-y’ می بینید قابل انطباق است. این به شما این امکان را می دهد تا برای مشاهده افراد، اشیاء و محیط ها در فواصل مورد نظر خود و انعطاف پذیری دوربین مدار بسته و کنترل بیشتر بر روی وضوح تصویر در دوربینی خاص لنزها را تنظیم و تطبیق دهید.

این نوع از لنزها به شما در گرفتن تصاویر ویدئویی کمک می کنند اما  لنز های چند بعدی  دارای انعطاف پذیری بیشتری در هنگام نصب دوربین مدار بستههستند و به شما این امکان را می دهند تا شما کنترل بیشتری  بر روی کیفیت تصاویر ویدئویی داشته باشید.

همانطور که می دانید انواع مختلفی از دوربین مدار بسته وجود دارد. دوربین های امنیتی تصاویر را با استفاده از سی ام ا سی (نیم رسانای اکسید فلزی مکمل)  و یا چیپ های سنسوری  سی سی دی ( ابزرار دو قلوی شارژی) ایجاد می شوند. اندازه این چیپ دوربین مدار بسته یه طور معمول ۱/۳، و ۱/۴و ۱/۲ است. به عنوان یک قانون کلی، هر چه اندازه چیپ بزرگ تر باشد کیفیت تصویر تولید شده بهتر و قیمت آن گران تر است. تکنولوژی پیشرفت کرده است تراکم بالای چیپ های سی دی ۱/۳و ۱/۴ می تواند در حال حاضر تصویر با وضوح شبیه تصاویر تولید شده در نسخه قدیمی چیپ ۱/۳ و ۱/۲ را  ایجاد کنند.

بیشتر دوربین های تولید شده دارای لنزهای استاندارد ۳.۶ mm هستند که دارای ۷۲ درجه از دامنه دید هستند. شکل ۱.۲ شماری از لنزهای معروف را نشان می دهد و دامنه دید مربوط به آن را نمایش می دهد.  بعضی از دوربین ها که دارای لنز متغیر چند بعدی هستند و می توانند با طول ظاهری تصویر منطبق شوند. لطفا برای اطلاعات بیشتر درباره لنزها و دامنه دید آن ها به عنوان ابزار مقایسه ای لنزها رجوع کنید.

 
شما با خرید بیشتر یک میلیون تومان از فروشگاه انلاین بایمن کالا کد هدیه 10% تخفیف دریافت خواهید کرد برای رفتن به فروشگاه روی تصویر زیر کلیک کنید شرکت روش اندیشه مطلق
 
دوربین مداربسته اهواز

دوربین مداربسته اهواز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.