مزیت های عمومی باطری های سرب-اسید

باطری های سرب-اسید اولین بار در سال 1859 توسط فیزیکدان فرانسوی Gaston Plante طراحی و ساخته شد و قدیمی ترین نوع باطری های قابل شارژ به شمار می رود. این باطری ها به خوبی می توانند جریان های الکتریکی عظیمی را ارائه دهند و این قابلیت در کنار قیمت پایین تر آن نسبت به سایر انواع باطریها آنرا به سرعت به یک محصول جذاب تجاری و صنعتی تبدیل نمود.

مزیت های عمومی باطری های سرب-اسید

مزیت های عمومی باطری های سرب-اسید

هم اکنون این نوع باطری در صنایع گوناگون حتی در بخشهایی که جریان مصرفی بزرگی نیاز ندارند اما در مقابل، ظرفیت بزرگ انرژی الکتریکی ذخیره شده یک پارامتر تعیین کننده باشد، مصرف می شود. این نوع باطری در ظرفیتهای متنوعی به تولید می رسد. ظرفیتهای بالا معمولا به عنوان منبع ذخیره انرژی پشتیبان برای تجهیزات و دستگاههای گوناگون مانند سیستمهای UPS، تجهیزات پزشکی، تجهیزات مخابراتی  و سیستمهای کامپیوتری کاربرد دارد.

   برای طیف وسیعی از کاربردها، دو پارامتر ظرفیت بالا و عدم نیاز به سرویس و نگهداری، بسیار حائز اهمیت است و باطریهای سرب-اسید VRLA (valve-regulated lead-acid) هر دو این ویژگی را طی دو ساختار Gel-cells و AGM (absorbed glass-mat) ارائه داده اند.

مزیت های عمومی باطری های سرب-اسید

مزیت های عمومی باطری های سرب-اسید

روش این نوع باطری، 40%-45% کل فروش باطری های جهان را در بر می گیرد که معادل 15 میلیارد دلار در سال می شود.

   با پیشرف تکنولوژی ساخت و طراحی این دسته از باطری ها، تولید کنندگان باطری های سرب-اسید، به درجات بسیار بالای خلوص صفحات سرب دست یافته اند، همچنین با بکارگیری تکنولوژی نانو، موفق به ایجاد سطوح خاص حفاظتی از آلیاژ کلسیم بر روی صفحات داخلی باطری شده و خوردگی آنها را به شدت کاهش داده اند و نهایتا با پیشرفت تکنولوژی در گرایش شیمی، غلظت بسیار بالای الکترولیت باطری را فراهم آورده اند که 3 عامل تعیین کننده در افزایش کارایی و طول عمر باطری محسوب می گردد. در مدلهای عمومی طول عمر باطریهای سرب-اسید کمتر از 15 سال و در مدلهای خاص و با کیفیت ویژه، انتظار طول عمر بالاتر از 20 سال پیش بینی می شود که منوط به کاربری صحیح از لحاظ شارژ و شرایط دمای محیط باطری می باشد. تولیدکنندگان باطری های سرب-اسید در سرتاسرجهان، بنا بر نیاز کاربران این محصولات را در مدلهای متنوع تا 15 طرح تقسیم بندی نموده اند که هریک کاربرد و مصرف مخصوص به خود را دارد. ظرفیت(Capacity)، توانایی سیکل عمیق دشارژ و بازیابی مجدد(deep cycle)، طول عمر(life time)، نگهداری شارژ و جریان دشارژ داخلی(service life)، بازه حرارتی(temperature range)، میزان ارائه چگالی توان (Discharge rate)، نشتی پذیری(leakage) و قابلیت نوع شارژ (float/cyclic charging) پارامترهایی از هر نوع باطری است که مقادیر آنرا هدف طراحی، تکنولوژی  و کیفیت ساخت تعیین می کند.

مزیت های عمومی باطری های سرب-اسید

مزیت های عمومی باطری های سرب-اسید

   از آنجا که باطریهای سرب-اسید، نیکل-کادمیوم و … جزء محصولات مصرفی با طول عمر مشخص هستند، انتخاب هوشمندانه و صحیح نوع باطری که با بودجه اقتصادی در نظر گرفته شده، شرایط محیطی از جمله دما و کاربری باطریها منطبق باشد، بسیار اهمیت دارد. همانطور که بکارگیری باطری ها با کاربرد عمومی در صنعت، نا مطلوب است، انتخاب باطری صنعتی برای کاربردهای عمومی و تجاری موجب صرف هزینه و انجام امور نگهداری و مدیریت زائد خواهد شد.برای مثال، هزینه تهیه باطری نوع نیکل کادمیوم تقریبا 5 برابر هزینه باطری سرب-اسید معادل آن است، بعلاوه هزینه نگهداری و سرویس که به آن افزوده می شود. تنوع مدلهای باطری های سرب-اسید، در بیش از 15 طرح که هر یک بازه مشخصی از کاربری ها  و کیفیت متفاوتی را پوشش می دهد این امکان را فراهم می کند که مناسبترین انتخابها در پیش روی کاربران قرار گیرد و فرصتی است که با صرف هزینه کمتر، کارایی بیشتری از محصولات باطری حاصل گردد.

مزیت های عمومی باطری های سرب-اسید

مزیت های عمومی باطری های سرب-اسید

ساختار داخلی باطری سرب-اسید با قابلیت سیکل عمیق دشارژ

شرکت روش اندیشه مطلق با افتتاح اولین فروشگاه انلاین بایمن کالا درایران لطفا وارد سایت بایمن کالا شده و انلاین محصولات خود را با خیال راحت خریداری کنید (لینک سایت

 
شما با خرید بیشتر یک میلیون تومان از فروشگاه انلاین بایمن کالا کد هدیه 10% تخفیف دریافت خواهید کرد برای رفتن به فروشگاه روی تصویر زیر کلیک کنید شرکت روش اندیشه مطلق
 
دوربین مداربسته اهواز

دوربین مداربسته اهواز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.