نصب دوربین مداربسته

ر زندگی شهری امروز، استفاده از سیستم‌های امنیتی مانند درب ضد سرقت، دزدگیر و … در تمام زمینه‌ها ضروری به‌نظر می‌رسد؛ یکی از اصلی‌ترین و کارآمدترین سیستم‌هایی که به شما امکان برقراری نظم و امنیت در محل زندگی، دفتر کار یا حتی اطراف محل اقامت‌تان را می‌دهد دوربین مدار بسته است. این نیاز فزاینده به سیستم‌های امنیتی، منجر به توسعه بازار شده و به تبع آن تکنولوژی‌های دخیل در آن را نیز شدیداً گسترش داده است. ما در این راهنمای جامع نصب دوربین مداربسته قصد داریم تا سر حد امکان به توضیح بخش نصب این دوربین‌ها بپردازیم تا حتی افراد عادی و غیر متخصص نیز با فرایند نصب آشنا شوند. در این مطلب تمامی مراحل نصب دوربین مدار بسته، به شکل گام به گام و با جزئیات مناسب توضیح داده می شود.

گام اول انتخاب دوربین مناسب؟

شاید خیلی ها این بخش را جزئی از راهنمای جامع نصب دوربین مدار بسته ندانند اما پایه کل فرآیند همین گام است یعنی انتخاب دوربین مناسب.
شما در ابتدا پس از آن که دوربین مناسب خود را به تعداد کافی و با مشخصات فنی مناسب خریداری کردید وارد مرحله نصب  آن خواهید شد. پس دقت داشته باشید مرحله اول در انتخاب دوریین مدار بسته، بررسی مکانی است که قصد دارید دوربین مدار بسته را در آن راه اندازی کنید.

گام دوم: جانمایی و انتخاب محل نصب دوربین مدار بسته؟

مهم نیست که دوربین خریداری شده توسط شما چقدر با کیفیت یا پیشرفته باشد اگر محل نصب مناسبی انتخاب نکنید به مشکل بر می‌خورید. چند فاکتور در انتخاب محل نصب دوربین مدار بسته اهمیت فراوانی دارند. فاکتور اول تلاش برای به صفر رساندن نقطه کور است؛ شما باید تلاش کنید تا زاویه‌بندی دوربین‌ها را به شکلی تعیین کنید که نقطه کوری در طول فضای پوشش داده شده وجود نداشته باشد. این نکته در آپارتمان‌ها و محیط اطرافشان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چون شما باید بتوانید نقاطی را تحت نظر قرار دهید که هیچکس بدون گذر از آن‌ها نتواند به درون مجموعه منازل ورود یا از آن خروج کند..

اکتور دوم باید دوربین‌ها در نقاطی قرار گیرند که نور مناسب وجود داشته باشد. طبق راهنمای جامع نصب دوربین مدار بسته ، نباید دوربین در معرض نور مستقیم خورشید حتی در برهه‌ای از روز نیز قرار گیرد. عکس این موضوع هم مهم است و نباید دوربین در مکان‌هایی با سطح نور کم نصب شود. این میوضوع می تواند کیفیت تصویر ضبط شده را پایین بیاورد..
فاکتور سوم، توجه به محل نصب و امنیت ابزار جانبی دوربین است؛ به طور مثال سیم‌های دوربین مداربسته نباید به راحتی در دسترس باشند و علت این امر افزایش امنیت خود دوربین است چون اگر به راحتی بتوان به مدار و ابزار جانبی آن دسترسی پیدا کرد، امکان صدمه زدن به دوربین توسط سارقین و سایر مهاجمین بشدت بالا رفته و در نهایت سیستم امنیتی شما دچار مشکل خواهد شد.

اکثر سیم‌ها و مدارها باید توکار باشند یا در صورت استفاده از ساختار روکار از داکت‌های ویژه و لوله‌های فلزی محکم برای انتقال مدار استفاده شود. دستگاه ذخیره‌ساز ویدیو (DVR) نیز باید در محل امنی قرار گیرد و علت این امر نیز بدیهی است. فاکتور آخر تغذیه دوربین است؛ باید تلاش شود که منبع تغذیه دوربین از برق کلی ساختمان جدا باشد تا در صورت قطع کردن برق ساختمان از سمت شخص مهاجم، دوربین‌ها از کار نیفتند و  سیستم امنیتی حذف نشود. اگر هم رعایت این فاکتوربرای شما مهم نبود، از نزدیک‌ترین و مناسب‌ترین محل برای برق‌دهی به کل سیستم استفاده شود تا در هزینه نصب و راه‌اندازی مدارها، صرفه‌جویی چشمگیری انجام شود.

گام سوم: برقراری مدارها و کابل‌کشی

پس از آنکه هر دوربین در جای مناسب خود قرار گرفت باید فرآیند سیم کشی را طبق راهنمای جامع نصب دوربین مدار بسته آغاز کنیم.
بسترهای متفاوتی جهت نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته وجود دارند که در ادامه معرفی می شوند:

مدار آنالوگ یا همان HD

در این نوع مدار به ازای هر دوربین یک کابل تصویر و یک کابل برق وجود دارد. کابلی که از دوربین خارج می‌شود و به سمت DVR می‌رود به آن کابل تصویر گفته شده و در واقع تصویر دریافتی توسط دوربین را به سمت  DVR می‌برد. اما کابل دوم که به دوربین وارد می‌شود درواقع برق ورودی به دوربین است و به آن کابل برق گفته می‌شود. این کابل، برق را از منبع تغذیه DVR به دوربین آورده و عملکرد آن را ممکن می‌سازد. در حین نصب دوربین آنالوگ باید فضای کافی برای هر دو کابل به شکل مناسب تعبیه شود. کابل‌های مورد استفاده در این مدار از نوع RG11، RG6، RG59 هستند. گاهاً در این مدار ممکن است که کابل ورودی به دوربین که همان کابل برق است از طرف DVR به دوربین نرود و  دوربین مدار بسته AHD  با وسیله آداپتور به نزدیک‌ترین پریز یا انشعاب برق متصل شود.

دوربین مداربسته تحت شبکه یا همان IP

سیستم دوربین مداربسته IP دارای سه قسمت می باشد؛ بخش اول دوربین IP، بخش دوم سوئیچ شبکه و بخش سوم NVR است. در این مدار هدف کلی، انتقال تصویر از دوربین به NVR است که برای رسیدن به این مهم باید هر دوربین به وسیله کابل شبکه به سوئیچ شبکه متصل شده و سپس از طریق سوئیچ شبکه به NVR متصل شود . در این سیستم از نوع کابل‌های Cat6، Cat5e و Cat5 استفاده می‌شود. البته ممکن است به صلاحدید نصاب از کابل‌های دیگری نیز استفاده شود. در این سیستم، مدار تغذیه هر دوربین به دو شکل امکانپذیر است. اگر سوئیچ‌ها، دارای قابلیت POE باشند می‌توان از همان کابلی که برای انتقال تصویر از آن استفاده می‌شود برای تغذیه و رساندن برق به دوربین بهره گرفت و این در فرآیند آماده سازی نصب بسیار مهم خواهد بود.

نصب دوربین مداربسته بیسیم یا وای.فای

دوربین مدار بسته وایرلس گاهاً بسته به شرایط استفاده، متراژ و چگونگی محل نصب ممکن است اقتصادی تر باشد چون برای نصب آن نیازی به استفاده از سیم و کابل دوربین مدار بسته نیست و دوربین بدون نیاز به سیم به دستگاه ضبط و نگهداری ویدئو متصل خواهد شد. البته قابل ذکر است که برای تامین برق، باید دوربین را به وسیله کابل مناسب به منبع تغذیه متصل کنید. در این مدار به جای کابل به شبکه وای‌فای محلی نیاز دارید. برای برقراری شبکه وای‌فای واضح است که باید از مودم با سرعت مناسب کمک بگیرید. مشکل در سرعت وای فای می‌تواند باعث کندی تصویر یا نویز شدید در طول ضبط شود و استفاده از مدل مناسب بسیار اهمیت دارد.

گام چهارم: تنظیمات نرم‌افزای مدار دوربین

پس از آن که تمام مراحل عملی مربوط به راهنمای جامع نصب دوربین مدار بسته تمام شد حالا پروژه وارد فاز تنظیم نرم‌افزاری خواهد شد. مراحل انجام کار نرم‌افزاری طبق راهنمای جامع نصب دوربین مداربسته ، بر اساس دوربین انتخاب شده از سوی شما تنوع فراوانی دارد. نه تنها نوع و برند دوربین مؤثر است بلکه نوع شبکه انتخابی شما نیز اهمیت فراوانی دارد. به همین علت در این بخش روش جامعی وجود نداشته و همه چیز به دوربین، نوع مدار و مدل DVR انتخابی مرتبط است اما در مجموع این مرحله زمان کمتری نسبت به مرحله قبل‌تر نیاز دارد.

در این مقاله کلیاتی جهت نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته نشان داده شده است متن کامل مقاله را از اینجا می توانید دانلود نمایید. در صورت بروز مشکل برای دانلود می توانید بر روی کلمه اینجا کلیک راست نموده و گزینه  save as را انتخاب و مقاله را دانلود نمایید.

آنچه در این مقاله می توانید بخوانید:

– نظارت تصویری
– اجزاء سیستم دوربین مدار بسته آنالوگ
– ابزار مورد نیاز برای نصب دوربین های مدار بسته
– کابل های کواکسیکال و انواع آن
– منبع تغذیه مورد نیاز
– انواع دوربین مدار بسته
– بررسی رزولوشن سیستم های آنالوگ و دیجیتال
– دستگاه  DVR
– تکنولوژی دوربین های آنالوگ مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت یک مثال کاربردی از نحوه نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته بطور کامل شرح داده شده است.

شرکت روش اندیشه مطلق با افتتاح اولین فروشگاه انلاین بایمن کالا درایران لطفا وارد سایت بایمن کالا شده و انلاین محصولات خود را با خیال راحت خریداری کنید (لینک سایت

 
شما با خرید بیشتر یک میلیون تومان از فروشگاه انلاین بایمن کالا کد هدیه 10% تخفیف دریافت خواهید کرد برای رفتن به فروشگاه روی تصویر زیر کلیک کنید شرکت روش اندیشه مطلق
 
دوربین مداربسته اهواز

دوربین مداربسته اهواز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.